Ayah dan Ibu

"Ayah dan ibu, ayah dan ibu itulah permulaan kami. Dapat melihat bulan dan matahari." Itulah antara senikata lagu yang dinyanyikan oleh Sudirman Hj Arshad. Dimanakah ayah dan ibu anda sekarang? Mungkin cerita di bawah boleh menjadi iktibar kepada kita semua.Seminggu lepas, sewaktu saya on call 24 jam, saya dapat panggilan darianggota balai, bagi tahu, ada satu mayat di temui di dalam sebuah rumah.Jiran mendakwa terhidu bau busuk. Saya bersama 6 anggota bantuan teknik danForensik ketempat kejadian, juga terdapat 5 anggota balai yg sedia menantisaya. Saya membuat pemeriksaan di sekeliling rumah bagi mengesan sebarangkesan kesan jenayah. TIADA. saya intai melalui tingkap, memang baunya busukmenusuk hidung. Bau mayat !..saya nampak sesusuk tubuh yg terbaring di atassofa...dengan hanya berkain pelikat sahaja..jelas mayat satu lelaki,berulat, dengan mata dan gigi telah terkeluar...

No comments:

CHAT GBKSM